3

listopada

Historia Monini

Jeśli chodzi o włoskie firmy już same ich nazwy nam wiele mówią. Stojące za tymi firmami rodziny gwarantują idealną jakość. Między innymi może tutaj chodzi o producentów doskonałej oliwy z oliwek, tradycji czy kultury. Niektóre z tych firm były wprowadzone na rynek przez rodziny, ale przejęte przez wielkie koncerny. Cały czas jednak są takie firmy, które nadal są prowadzone przez rodziny a mimo tego również są na świecie znane. Taka firma to nadal rodzinne przedsiębiorstwo Monini. (http://sklep.puregreen.pl/monini)

Siedziba firmy

Od początku firma swoją siedzibę ma na terenie Spoleto w regionie Umbria, który jest określony jako Zielone Serce Włoch ze względu na położenie i zalesienie terenu. Łagodny klimat i korzystnie ukształtowany teren zapewnić będzie w stanie dobre zbiory oliwek i to właśnie z nich będzie powstawać wyjątkowa oliwa o wspaniałym aromacie i smaku. Początki W 1920 roku Zefferino Monini kieruje się instynktem i rozpoczyna działalność w zakresie produkcji oliwy z oliwek extra vergine. Był on przekonany, że przyszłość będzie do niego należała. Początkowo wojna zatrzymała rozwój firmy, ale po jej zakończeniu czterech synów właściciela zaczęło rozwijać rodzinną firmę.

Oliwa Monini

Kierownictwo firmy uważało, że nie ma sensu spoczywać na laurach i cały czas były prowadzone prace zwiększające innowacyjność firmy. W latach 50-tych firma jako pierwsza wprowadziła do oferty butelki zamiast antałków.

Dobrej jakości oliwa

Nr 1 we Włoszech

Na włoskim rynku firma jest jedyną liczącą się firmą, która nadal jest w rękach jednej rodziny, która ją założyła. Inaczej niż inne znane włoskie marki, które obecnie są już przejmowane z dużymi międzynarodowymi korporacjami.

Rozwój

W latach 60-tych firma przeniosła się do nowej siedziby i uruchomione zostały nowe linie produkcyjne, które wykorzystywały nowoczesne technologie i gwarantowały system jakości. Przeprowadzone były pierwsza działania reklamowe, które miały spowodować większą rozpoznawalność tej marki. Tak pojawiło się hasło „Una spremuta di olive”, które do dnia dzisiejszego stanowi konsystencję działań firmy. W roku 1991 na czele firmy stanęły wnuki jej założyciela. Firma to na światowym rynku oliwy z oliwek pozycja ugruntowana, traktowana jako potentat. To już trzecie pokolenie rodziny jest w stanie sprawnie zająć się firmą i prowadzi ją w taki sposób, że jej pozycja jest doskonała.